

A szombatot egy igen bőséges reggelivel indítottuk (nutellás palacsinta virslivel :) ), aztán igyekeztünk a 10:00 órai Bosch tréninget elcsípni. Mivel mi nem nagyon beszéltük a német nyelvet, így inkább az angol nyelvű oktatáson vettünk részt, ahol kevesebb is volt a kereskedő, és jobban is elfértünk.
A Bosch jól felkészülten várt ránk, jegyzetfüzettel, tollal, service book-al segítette a tanulásunkat. Kaptunk egy Bosch úszósapkát is, bizonyára gondoltak arra, hogy nyakig fogunk úszni a rengeteg információban. Ez így is lett végül, nagyon sok hasznos információt tudtunk meg a Bosch rendszerekről.
Szó esett a Bosch már idén bemutatott, de 2016-ra tovább fejlesztett Nyon rendszeréről. Aki nem ismerné a Nyon-t annak röviden: az elektromos kerékpárokon megtaláltató kis számítógép, ami felelős a motor és az akkumulátor hibátlan működéséért, és egyben egy fedélzeti computer is, ami nem csak az aktuális sebességünket, megtett kilométereket méri, hanem statisztikát készít a tekerésünkről, navigációs rendszer van beépítve, és személyre szabható a kijelzője. A fontos újítás, hogy 2016-tól a térképek a Nyon rendszerre ingyenessé váltak, de ehhez mindenképpen szükség van a régi modellek szoftveres frissítésére.
Sok kérdésre is választ kaptunk a Nyonnal kapcsolatban. Például azért nem tették érintőkijelzősre a képernyőt, hogy ne engedd el a kormányt tekerés közben. Az új szoftver kommunikál a telefonoddal is, így ha üzenetet kapsz, akkor jelez neked, hogy félre tudj állni, és el tudd olvasni, ha fontos az üzenet.
Szó esett természetesen magáról a motorról is, hogy a Bosch az autóiparból egészen pontosan a biztonsági övnél használatos szenzorokat is bele építette, sőt, magát a motor hajtását, a mosógépeknél használt motor szolgáltatja. Magyarázatot kaptunk arra is, hogy az első hajtásnál lévő kis fogaskerék (ne tévesszen meg senkit a mérete, 1 pedálfordulatra a fogaskerék 2,5 fordulatot tesz meg) azért olyan kicsi, mert így kevésbé tud leesni a lánc róla.
Az akkumulátort se hagyhattuk szó nélkül, megtudtuk az ideális tárolását, hogy több mint 1000 teljes feltöltés után is 70%-os marad. (Ha kétszer töltjük fel az akkumlátort úgy, hogy félig volt lemerülve, az csak 1 teljes feltöltésnek számít.)
Olyan sok információt kaptunk, hogy órákig tudnék mesélni, így a későbbiekben tervezek egy külön cikket is erről.


Kis „falunézés” következett az idegenvezetőnkkel, aki sajnos németül beszélt végig. Próbáltuk mondani az öreg bácsinak, hogy „in english, please”, ami elsőre még mintha működött volna, és elkezdett 3 mondatot már angolul beszélni, de valószínűleg újraindult a rendszer az öregben, mert utána minden előjel nélkül átváltott megint németre.
Később megérkeztünk a borkóstoló helyszínére, amin sok mesélni való nincs, persze nem azért mert annyit ittunk, hogy nem emlékszünk rá. :)
Délután még egy kis technikai továbbképzés a Bosch-tól, amire összesen 4-en mentünk el, mert a többiek interaktívak lettek a talajjal, és előszeretettel kezdek dalra fakadni.
Én arra tippelnék, hogy jövőre megrendezik a „Cube’s Got Talent” műsort, mert vissza a szállás felé már a buszon is erősen gyakoroltak a srácok erre. Az égvilágon semmi köze nem lehetett a bornak ehhez. :)
Este már úgy mentünk a szállásra, hogy már nagyon bringáznánk végre, hiszen mégiscsak itt vagyunk egy Cube rendezvényen, a kikötőbe több száz bicajjal. Bánatunkban, mert ma sem bicajoztunk, megettük a fél konyhát, így ezzel garantáltuk, hogyha jön a téli hideg, már megfelelő mennyiségű zsírszövettel a testünkön állunk harcra készen.
Alvás: ON

