parallax background

Figyeljetek a folyadékpótlásra!

porec44
Cube Dealer days – Porec 4. nap
2015-11-04
bosch
Öntsünk tiszta vizet a pohárba – Pedelec kerékpárok
2016-11-01

Figyeljetek a folyadékpótlásra: hőségben nagyobb az esély dehidratációra! A fokozott izzadás és a testmozgás okozta folyadékhiány befolyásolhatja a teljesítményed és nem utolsó sorban a kedvedet.

 
A folyadékveszteség (dehidratáció) tünetei: fáradtság, étvágycsökkenés, kipirult bőr, fejfájás, sötét, erőteljes szagú vizelet, hőmérséklet-intolerancia, testhőmérséklet-emelkedés, izomgörcsök, és szapora légzés (hiperventilláció). Hiszen senki sem azért meg bringázni, hogy út közben elszomjazzon, és a hazáig vezető utat hullafáradtan és rosszullétekkel tarkítva tegye meg.... :) Első lépésként tedd be a fagyasztóba a kulacsot indulás előtt 1-2 órával, így miközben mész, tovább marad hideg a víz.

Érdemes egy kulacs vizet és egy kulacs izotóniás italt vinni. Indulás előtt mindenképpen igyál 3-5 dl vizet. Edzés alatt figyelj arra, hogy azelőtt igyál, mielőtt szomjas lennél. A szomjúságérzet egy reakció akkor, amikor MÁR megfogyatkozott a folyadék a testben. 20-30 percenként jó, ha elfogy 3-5 dl-nyi folyadék, inkább kis mennyiségekben, de sokszor, mint egyszerre sokat. Ha szükséges álljatok meg kutaknál, kávézóknál, boltoknál.


 
E dzés után fontos, hogy 2 órán belül pótold a leadott folyadékot, ami nem feltétlenül víz formájában a leghasznosabb. Ekkor érdemesebb izotóniás italt, kakaót (meglepő, de az izotóniás italhoz hasonlóan jó hatása van a zsírszegény kakaóitalnak edzés utáni elfogyasztás esetén), esetleg kávét inni valamint görögdinnyét és egyéb gyümölcsöket fogyasztani.

Az izotóniás italok lényege abban rejlik, hogy összetételük megfelelő arányban tartalmaz ásványi anyagokat, vizet, szénhidrátokat és elektrolitokat, így felszívódásuk gyors és hatékonyabb, mint a vízé. Többféle Trec izotóniás termék közül választhattok, amiket nálunk megrendelhettek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.