parallax background

Cube Dealer days – Porec 4. nap

porec36
Cube Dealer days – Porec 3. nap
2015-11-03
folyadek2
Figyeljetek a folyadékpótlásra!
2016-11-01

Túl a félidőn, túl a Bosch motor szétszerelésen és tesztelésen, a nyeregbemérésen és a képzéseken, valamint a további elfoglaltságokon, az utolsó programokkal teli nap elérkezett.

 
2 015. 10. 12., hétfő

A már megszokott bőséges reggeli után, irány a Hardtail képzés. Itt többek közt szó esett a Cube jövőbeli elképzeléseiről, ők hogyan látják a kerékpárok fejlődését. Nagy meglepetés nem ért, gyakorlatilag, mint az Eurobike-on, itt is főként azon volt a hangsúly, hogy a pedelec kerékpároké a jövő. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a „hagyományos” kerékpároknak leáldozott, sőt természetesen ott is nagy a fejlődés. Egyszerűen arról van szó, hogy az e-bike-okkal egy új réteg is elérhetővé vált, és azok is megtalálhatják a számításukat, akik eddig nem gondoltak a kerékpározásra úgy, mint egy „örömforrásra”. Ugyanakkor arra is rátértek, hogy az idő előrehaladtával már egyre több elektromos felszerelés található meg egy kerékpáron. A Shimano már évek óta piacra dobta a Di2 elektromos váltórendszerét, a Suntour és a Magura már szintén előállt a teleszkóp elektromos állítási lehetőségével, és a Bosch is fejlesztett már elektromos automata váltót. Ami kevésbé lepett meg az, hogy a Cube felmérései szerint a pedelec kerékpárok közt a legnépszerűbbek az összteleszkópos modellek, az idősebb korosztály rendkívül nagy számban vásárolja ezeket. Az ok nagyon egyszerű, nagyon jó komfort érzést kapunk a jól működő teleszkópoknak köszönhetően, az erő, ami pedig elveszik a hajtásnál, nos, „az kit érdekel? úgyis segít a motor” alapon, nem számít az embereknek. Sajnos végül a „hagyományos” mountain bike-okról kevés szó esett, a 2016-os szezon újdonságai közül főleg a Sideswing rendszerű Shimano első váltót emelték ki.

Az oktatás befejeztével Mark arra kért mindenkit vegyen magához váltás ruhát és törölközőt, ugyanis kajakozni fogunk. Itt mondtam azt, hogy ebből a buliból - lévén, hogy nem tudok úszni - én bizony kimaradok. Cserébe lett egy kis időm arra is, hogy körbejárjam a szigetet, benézzek kicsit Porec lakott területeire is. :) A város igen hosszú történelemre nyúlik vissza, már a bronzkorban elkezdődött a betelepülés, és a keresztény vallás államilag való elismerése után, itt épült fel az első bazilika. Természetesen, mivel a Cube-ról és a kerékpárokról szól ez a bejegyzés, így nem mennék bele a részletekbe, akit érdekel keressen meg a boltban, szívesen mesélek neki az utazásról. :)


 
A rövid városi túra után visszamentem a Cube tesztbicikli centerhez, hiszen mindenképpen ki szerettem volna próbálni az országúti kerékpárokat is. Sajnos a tesztcsapatot lekéstem, így kicsit el is szomorodtam, hogy így hogyan fogok tekerni, de a Cube-os srácok nem voltak szívbajosak. Látták rajtam a Dealer találkozós pólót és elém raktak egy Cube Agree C:62 SLT kerékpárt Dura Ace felszereltséggel, és már tekerhettem is. Talán annyiban örülök, hogy így alakult, hiszen egyrészt arra mentem amerre csak szerettem volna, másrészt volt időm fényképet csinálni a tájról és a bringáról is. Az új aero-s váz nagyon kényelmes volt, a 2013-mas Cube Agree Di2-s karbon bicajhoz képest az első kerék láthatóan közelebb volt hozzám, de ez abszolút nem volt zavaró. Itthon megnéztük a geometriát, a homlokcső dőlésszöge miatt érezhettem így. A kerékpáron a Dura Ace szett tökéletesen váltott, de ami a legmeglepőbb volt számomra, az a Cube Natural Fit nyereg volt. Lévén, hogy a városnézésből mentem bicajt tesztelni, csak akkor jutott eszembe, hogy nem a szivacsbetétes gatya van rajtam, amikor már kiadták a bicajt. Kissé aggódva ültem rá a bicajra, hiszen féltettem a „berendezést alul”. A nyereg ennek ellenére nem nyomott, teljesen kényelmesen tudtam végigtekerni az egész délutánt vele. A kerékpár irányíthatósága tökéletes volt. Nagyon hamar meg lehetett szokni a geometriát is, és remekül nyelte el a karbon váz az út egyenetlenségeit. Az út a kerékpárral végig csendes volt, és néha bizony egy kisebb lejtőnél elértem a 60-65 km/h–ás sebességet is. Sajnos mivel elkezdett lemenni a nap, így jobbnak láttam, ha világítás hiányában nekiindulok a visszaútnak, ugyanis a szürke váz igen könnyen beleolvadhat az aszfaltba, így nem szerettem volna betonkaméleon lenni. Igazán élvezetes tekerés volt, nagy sajnálattal adtam vissza a Cube-os sátornál a kerékpárt, megtartottam volna magamnak szívesen. (Csak sajnos csomagtartó hiányában a cementes zsákot és a gázpalackot nem lehet rátenni a bicajra, így ott maradt) :)

Este már csak az utolsó nagy vacsora várt minket a szálláson, így természetesen búcsúzóul megint kirámoltuk a kajás pultokat. Egy búcsú buli azért még hátra maradt, így vacsora után Zsuzsával, a hazai Cube forgalmazójával elindultunk a bár felé. A buliban a DJ elég retro zenéket kevert, de sebaj, minden zene javítható alkohollal. Ki is rendeltünk egy üveg pezsgőt, amihez Chris is végül becsatlakozott. Azt kell mondjam, hogy a németek nem hagyják szomjasan az embert, amikor megkérdezték tőlem mit iszom, én csak ráztam a fejem, hogy nem szeretnék lerészegedni. Nem ez volt a jó válasz, ugyanis közölték, hogy egy percem van eldönteni mit iszok, ha nem döntök ők fognak hozni piát és azt kell meginnom. Chris ígéretet tett nekem, hogy 2016-ban szeretné, ha mi korábban látnánk meg az új kerékpárokat, mint azt bemutatják az Eurobike-on, és győzködni próbált, hogy mindenképpen menjek el hozzájuk a gyárba. Én mondtam neki, hogy nyitott ajtón kopogtat, így elképzelhető, hogy jövőre fog készülni egy gyárlátogatós cikk is. :) Reméljük nem az alkohol beszélt Chrisből, bár teljesen józannak tűnt.
A buli vége felé egy német kereskedővel kezdtem el beszélgetni, akinek 3 boltja van Németországban. Ők csak a pedelec kerékpárokból megközelítőleg 10 000 darabot adtak el eddig 2015-ben. Csak viszonyításképpen, Magyarország összes eladott Cube kerékpárja a felét sem teszi ki ennek a számnak 2015-ben. Egy kisebb németországi faluban lévő bolt gyakorlatilag több Cube kerékpárt ad el, mint itthon az egész ország. A bulit az eső zárta így nehézkesen, de mindenki elment aludni.

2015. 10. 13., kedd

Hajnali 9:00-kor már muszáj volt kelni, hiszen 10:00-kor jöttek a csomagjainkért, amit a kikötőbe szállítottak. Gyors pakolás, gyors (de természetesen bőséges) reggeli, és irányt vettünk hazafelé autóval.

Összefoglalva: Ez a 4 nap rengeteg olyan plusz dolgot tudott adni a Cube-ról, amit katalógusokból, cikkekből sosem tudtam volna meg. A gyönyörű táj, a legkomolyabb kerékpárokkal, egy jó fej csapattal, olyan élményben részesített, amit minden kerékpárosnak kívánok, hogy éljen át. Sokan nem gondolnák mennyi és milyen fejlesztések, és munkák vannak egy ilyen gyártónál, mekkora csapatmunkát igényel a profi kerékpárok legyártása, tesztelése. Fantasztikus élmény ezeket a kerékpárokat tesztelni, csapatban túrázni, és olyan emberek közt lenni, akik szeretik és hivatásuknak tekintik a kerékpáros szakmát. Köszönöm a Cube-nak, hogy ott lehettem, és a magyarországi forgalmazónak a segítségét, hogy ilyen élményben lehetett részem.

További képek az Agree C:62 SLT teszteléséről:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.