parallax background

Cube Dealer Days – Porec 2. nap

porec5
Cube Dealer Days – Porec első nap
2015-11-01
porec36
Cube Dealer days – Porec 3. nap
2015-11-03

Cube kerékpár? Kipipálva. Festői táj? Kipipálva. 2016-os újdonságok? Kipipálva. Exkluzív programok? Kipipálva. Itt a folytatása a 2015-ös Cube Dealer Days beszámolónknak!

 
2 015. 10. 10., szombat

A szombatot egy igen bőséges reggelivel indítottuk (nutellás palacsinta virslivel :) ), aztán igyekeztünk a 10:00 órai Bosch tréninget elcsípni. Mivel mi nem nagyon beszéltük a német nyelvet, így inkább az angol nyelvű oktatáson vettünk részt, ahol kevesebb is volt a kereskedő, és jobban is elfértünk.
A Bosch jól felkészülten várt ránk, jegyzetfüzettel, tollal, service book-al segítette a tanulásunkat. Kaptunk egy Bosch úszósapkát is, bizonyára gondoltak arra, hogy nyakig fogunk úszni a rengeteg információban. Ez így is lett végül, nagyon sok hasznos információt tudtunk meg a Bosch rendszerekről.

Szó esett a Bosch már idén bemutatott, de 2016-ra tovább fejlesztett Nyon rendszeréről. Aki nem ismerné a Nyon-t annak röviden: az elektromos kerékpárokon megtaláltató kis számítógép, ami felelős a motor és az akkumulátor hibátlan működéséért, és egyben egy fedélzeti computer is, ami nem csak az aktuális sebességünket, megtett kilométereket méri, hanem statisztikát készít a tekerésünkről, navigációs rendszer van beépítve, és személyre szabható a kijelzője. A fontos újítás, hogy 2016-tól a térképek a Nyon rendszerre ingyenessé váltak, de ehhez mindenképpen szükség van a régi modellek szoftveres frissítésére. Sok kérdésre is választ kaptunk a Nyonnal kapcsolatban. Például azért nem tették érintőkijelzősre a képernyőt, hogy ne engedd el a kormányt tekerés közben. Az új szoftver kommunikál a telefonoddal is, így ha üzenetet kapsz, akkor jelez neked, hogy félre tudj állni, és el tudd olvasni, ha fontos az üzenet. Szó esett természetesen magáról a motorról is, hogy a Bosch az autóiparból egészen pontosan a biztonsági övnél használatos szenzorokat is bele építette, sőt, magát a motor hajtását, a mosógépeknél használt motor szolgáltatja. Magyarázatot kaptunk arra is, hogy az első hajtásnál lévő kis fogaskerék (ne tévesszen meg senkit a mérete, 1 pedálfordulatra a fogaskerék 2,5 fordulatot tesz meg) azért olyan kicsi, mert így kevésbé tud leesni a lánc róla. Az akkumulátort se hagyhattuk szó nélkül, megtudtuk az ideális tárolását, hogy több mint 1000 teljes feltöltés után is 70%-os marad. (Ha kétszer töltjük fel az akkumlátort úgy, hogy félig volt lemerülve, az csak 1 teljes feltöltésnek számít.)
Olyan sok információt kaptunk, hogy órákig tudnék mesélni, így a későbbiekben tervezek egy külön cikket is erről.


 
A Bosch Tréning után már indultunk is egy helyi kirándulásra és egy borkóstolóra. A kikötőből busszal vittek minket fel a hegyekbe. Mire megérkeztünk, a fekete Cube Action Team buszok már leparkolva várták a kerékpártesztre feliratkozókat. Mivel kicsit szemerkélt az eső, mi örültünk annak, hogy nem mi dagasztjuk a sarat. Alapjáraton semmi baj nem lenne a sárral, de itt agyagos volt a sár, ami enyhén vöröses, és nem túl könnyű kimosni a ruhából.

Kis „falunézés” következett az idegenvezetőnkkel, aki sajnos németül beszélt végig. Próbáltuk mondani az öreg bácsinak, hogy „in english, please”, ami elsőre még mintha működött volna, és elkezdett 3 mondatot már angolul beszélni, de valószínűleg újraindult a rendszer az öregben, mert utána minden előjel nélkül átváltott megint németre.
Később megérkeztünk a borkóstoló helyszínére, amin sok mesélni való nincs, persze nem azért mert annyit ittunk, hogy nem emlékszünk rá. :)

Délután még egy kis technikai továbbképzés a Bosch-tól, amire összesen 4-en mentünk el, mert a többiek interaktívak lettek a talajjal, és előszeretettel kezdek dalra fakadni.
Én arra tippelnék, hogy jövőre megrendezik a „Cube’s Got Talent” műsort, mert vissza a szállás felé már a buszon is erősen gyakoroltak a srácok erre. Az égvilágon semmi köze nem lehetett a bornak ehhez. :)

Este már úgy mentünk a szállásra, hogy már nagyon bringáznánk végre, hiszen mégiscsak itt vagyunk egy Cube rendezvényen, a kikötőbe több száz bicajjal. Bánatunkban, mert ma sem bicajoztunk, megettük a fél konyhát, így ezzel garantáltuk, hogyha jön a téli hideg, már megfelelő mennyiségű zsírszövettel a testünkön állunk harcra készen.
Alvás: ON

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.