parallax background

Cube Dealer days – Porec 3. nap

porec19
Cube Dealer Days – Porec 2. nap
2015-11-02
porec44
Cube Dealer days – Porec 4. nap
2015-11-04

Továbbképzés az ergonómiáról, vitorlázás, és végre bringatesztelés volt a program a 2015-ös Cube Dealer Days harmadik napján. A részletekért olvass tovább!

 
2 015. 10. 11. vasárnap

Reggeli után megkezdődött a Natural Fit Ergonomic tréning. Itt szintén megtudhattunk pár dolgot, amire a Cube nagy figyelmet fordít. A Natural Fit Ergonomic koncepciója az, hogy azokra a pontokra fókuszálnak, ahol érintkezünk a kerékpárral, azaz a nyereg, a pedál és a markolat. Jobb esetekben a kerékpáron ülve a nyakunkkal nem érünk hozzá a kerékpár vázához, de a gravitáció sokban hozzájárulhat ahhoz, hogy ez megtörténhessen. :)

A fő hangsúlyt, ahogyan észrevettük, a Cube most a nyergekre helyezte. Többféle mérési lehetőség is van a Cube tarsolyában arra, hogy a lehető legoptimálisabb nyerget megtaláljuk magunknak. A legegyszerűbb „szerkezet” egy szimpla kis ülőke, amit már az Eurobike-on mi magunk is kipróbáltunk. A működési elve sem túl bonyolult, egy vastag géles anyagra ráülünk, ez besüllyed alattunk, a fenekünk lenyomata ott marad a géles anyagban, ami szépen lassan visszanyeri az alap formáját. A beskálázott ülőrészt lemérve pedig egy táblázatból könnyen megállapíthatjuk a nekünk való nyereg kategóriáját. A másik szerkezet már sokkal komolyabb volt. Gyakorlatilag egy hatalmas gép, amin mindent be tudunk állítani, hogy elérjük a megfelelő testhelyzetet. A nyergen nyomásérzékelő van, így azonnali diagnosztikát kapunk arról, hogy tekerés közben melyik részen fejtődik ki nyomás és milyen erővel. Úgy láttuk ez még fejlesztés alatt állhatott a Cube-nál, hiszen egy excel táblázatban vezették a felvitt adatokat, és külön számológéppel számították az eredményeket, de gyanítjuk a Cube-nak már lesz szoftvere is erre a közeljövőben. Az előadáson többek közt még szó esett a kerékpározás közbeni testtartásokról, és arról mennyire nem mindegy milyen testtartáshoz, milyen nyeregre van szükségünk. A Cube komolyságát jellemzi, hogy erre a célra külön egy orvosi diplomával rendelkező csontkovácsot is foglalkoztat, aki egy csontvázon szemléltetve sok érdekes és új dolgot tudott mutatni nekünk.


 
A z oktatást követően Mark bejelentette, hogy pihenésképpen elmegyünk vitorlázni. Az én fejemben már meg is jelent egy óriási vitorlás hajó, ami szeli a tengert. Bár úszni sajnos nem tudok, de úgy gondoltam, nem jellemző azért, hogy elsüllyedjenek a nagy vitorlások, így teljes nyugalommal mondtam igent, hogy „let’s do it”.

Akkor kezdett gyanús lenni a dolog, mikor elhaladtunk a kikötő mellett, és egy kisebb helyi „Sailing club” háznál álltunk meg. Egy pillanat alatt omlott össze a nagy hajóról alkotott képem, amikor megláttam a „vitorláshajót”. Innentől már nem volt őszinte a mosolyom, hiszen ránézésre én egy műanyag kádat láttam, amibe beleállítottak egy kifeszített zászlót. (Persze nem az volt, de nekem, aki nem tud úszni ezt a látszatot keltette.) Itt jött el a pillanat, amikor azt mondtam, nincs az az isten, hogy én abba beleüljek, mert ezt még egy sirály is felborítja, ha nekirepül. Nézőként viszont annál jobban lehetett szórakozni a pánikban lévő kereskedőkön. Sikerült is lekapni egy „kőműves dekoltázst”, ami a nap képe is lehet Chris szerint. Az igen erős szél miatt 3 ember is beleborult a tengerbe. Nem lettem volna a helyükben lévén, hogy 15 fok volt, és gondolom a víz sem volt sokkal melegebb. Mondhatjuk én ezt így megúsztam szárazon. :)

Délután bekövetkezett végre az, amit a legjobban vártunk - kerékpárra ülhettünk! :) Mark összelapátolta a csapatot és mindenkinek kiosztottak egy Hybrid Cube kerékpárt. Volt aki fatbike-ot kapott, én egy Cube Stereo Hybrid 140 HPA SL 27,5-hez jutottam hozzá. Ez a pedelec kerékpár már a Bosch Performance CX motort kapta, aminek a nyomatéka 75Nm. Hát mit ne mondjak, ezt az érzést mindenkinek ki kell próbálnia! A tekerés közben többször lehetett hallani a „f*ckin’ awesome” kiáltásokat. Azt kell mondjam életem egyik legfantasztikusabb tekerése volt ez. Ha valaki igazán élménnyé akarja tenni a kerékpározást, mindenképpen gondolkozzon el egy Cube fully Hybrid kerékpáron.


 
E hhez természetesen még hozzátett a környezet is. Leírhatatlan gyakorlatilag a naplementében a tenger mellett erdőből ki-be bicajozni, az olíva fák mellett úgy, hogy a kerékpár gyakorlatilag a minőségi teleszkópoknak köszönhetően mindenen szépen átsiklott. Nem volt a terep egyáltalán nehéz, ha valaki ismeri itthon az Ördögárok szegmenst (Strava-sok előnyben :)), akkor kb. az a „nehézségi” szint. Annyira magával ragadott a látvány, hogy többször lemaradva a csapattól én már nem bírtam magammal, meg kellett állni fényképezni.

Ennek az lett az eredménye, hogy totálisan lemaradtunk és ránk sötétedett. Mivel világítás nem volt nálunk, így azért mókás volt az erdőben menni, de mivel Cube bringák voltak alattunk (ez itt a reklám helye :)), nem azért aggódtunk, hogy elesünk, hanem azért, hogy hogyan találunk vissza. Szerencsére a kerékpárok mind a Bosch Nyon kijelzőjével voltak felszerelve, így csak be kellett kapcsolni a navigációs rendszert, ami megjegyezte az útvonalunkat, és ugyanazon az úton vissza is vezetett minket. Kissé aggódva már azért ránk telefonált a Cube is, hogy ugyan merre járunk, de közöltük velük, hogy teszteljük a navigációt. :)

Mivel látták a töménytelen vigyort az arcunkon, hogy mennyire élveztük a tekerést, kiharcoltuk a Cube-tól, hogy a tesztbringákat mi is megkaphassuk 2016-ban. Szeretnénk, ha nektek is lehetőségetek lenne kipróbálni a Hybrid kerékpárokat, így mindenképpen érdemes minket követni Facebookon, vagy akár itt is, hiszen amint megérkeznek mi beszámolunk róla, és lehetőséget adunk a tesztelésre. Este visszatérve a szállásra, a nagy izgalmak enyhítésére, megint embertelen mennyiséget ettünk össze a különféle kajákból. Sikerült kinyírni az összes vérszomjas szúnyogot, így már teljes nyugalommal lehetett lefeküdni és felkészülni a következő napra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.