parallax background

Cube Nutrail Hybrid 500 teszt

black2
Vélemény: Black Friday
2016-11-02
cube8
Cube gyárlátogatás 2016 első rész.
2016-11-02

Amikor először megláttam a Fatbike-okat, nem tudtam hova tenni a koncepciót. Vajon mi lehet jó egy ilyen széles kerékben? Tuti meghalok mire rendesen meg tudom tekerni. Egyáltalán mi értelme van egy Fatbike-nak?

 
M ár az elején szögezzük le, amit eddig gondoltunk a Fatbike-okról, az mind előítélet. Sokan azt hinnék, már megint kitaláltak valami új dolgot, amivel le lehet húzni megint a vásárlókat. Nos, az igazság az, a Fatbike már 10 éves múltra tekint vissza, tehát nem feltétlenül új dologról van szó. A Fatbike-okat természetesen terepre tervezték. A széles kerekek gyakorlatilag minden laza talajon biztosabb tapadást nyújtanak mint „keskenyebb” montis társaik.

Ami a kinézetet illeti, ha valaki megpillantja ezeket a széles kerekeket, már csak az a kérdés jön elő belőle: „hé öreg, ez milyen motor?” És hogy erre mi a válasz? „Hát öregem, ebbe a Fatbike-ba tényleg került egy motor.” Méghozzá a Bosch CX motorja, ami 75Nm nyomatékot tud leadni. A kételkedők a következőt mondanák most: „Nem elég, hogy brutálisan vastag a kerék, de még elektromos is? Ez nem is kerékpár!” Azt kell mondjam, igazuk van. Ez már több mint egy kerékpár, ez egy életérzés!

Aki használt már Fatbike-ot vagy csak kipróbálta, meglepődhetett mennyire könnyű volt hajtani nagy termete ellenére. Jelen esetben a Cube Nutrail Hybrid 500 olyan pluszt tud még nyújtani, amit az ember álmában sem gondolt volna.

De nézzük technikailag mit tartalmazott a tesztre bocsájtott Cube Nutrail Hybrid:
Ami a vázat illeti, alumínium váz belső kábelezéssel, és döbbentesen szép matt fekete alapfestéssel, amit egy kis neonzöld bolondít meg. Akinek számít, hogy a bringája mennyire esztétikus, az eddig sem tudott csalódni a Cube-ban, így ezért itt is jár a piros pont a tervezőknek.
Sok Fatbike-ot szerelnek merev villával más gyártóknál, azonban a Cube itt is mert előrébb lépni, és egy Rock Shox Bluto RL teleszkóppal tette még nagyobb élménnyé a terepen való mókázást.
A váltást az igen megbízható Shimano XT hátsó váltó tette precízzé, és mivel elektromos rásegítésről beszélünk, így előre szükségtelen is lenne bárminemű váltó. A tökéletes fékezést pedig a Magura MT5-ös fékek biztosítják 180-as tárcsákon.
És hogy milyen volt vele menni? Döbbenetes!


 
P ár napra kaptuk a Cube-tól tesztre a bicajt (bicajokat), de nagyon legörbült a szánk, mikor megláttuk az időjárás jelentést. Gyakorlatilag ömlött az eső 2 napon keresztül. Mondanom sem kell, hogy az erdők ilyenkor átalakulnak egy sártengerré. De hé, fel a fejjel, nekünk Fat-ünk van, ez erre (is) való!

Ahhoz, hogy be tudjunk menni a sártengerbe, előtte még aszfalton is kellett egy kicsit tekerni, így ezt az érzést is hozzá tudtuk csapni a teszthez. A gumi morgása érdekes élmény. Van aki imádja, és van akit zavar, de ezt a bicajt nem feltétlenül betonra szánták, noha ott is megállta a helyét az elektromos rásegítés miatt. Ami pedig az embereket illeti, úgy éreztem magam, mintha egy Ferrarit vezetnék. Persze nem azért, mert olyan gyorsan ment a bicaj, hanem amiatt, mert az emberek kivétel nélkül nézték meg és fordultak utána a monstrum kerékpárnak.

Beérve a terepre jött a döbbenet. A széles kerék és a Magura tárcsafékek olyan döbbenetes fékezéseket tettek lehetővé a sárban, amit még a mai napig sem bírtam felfogni az eddigi bicajtesztjeim alapján. De emelkedő van, ilyenkor nem fékez az ember, hanem hajt, amíg a tüdeje bírja! :) És itt jött a másik döbbenet: a Bosch motor olyan lökést tud adni ilyenkor, hogy azt gondoljuk nincs az a hegy, ami elénk állhat. A széles kerekek tapadásának köszönhetően, míg a másik teszt kerékpár (Cube Stereo Hybrid 120 HPA SL 500) csak sárban csúszkált az emelkedőn, a Fatbike gond nélkül ment fel még a lépcsőfokokat is elnyelve. Sokan mondanák most, hogy ez így nem sport, mert „felvisz az elektromotor”. Nos, nekik üzenem, mindkettőnk pulzusa már igen magasan volt félúton a Hármashatárhegy teteje felé. Nem azért, mert ekkora pudingok vagyunk, hanem azért, mert ugyanúgy kell izomból hajtani, mint bármelyik másik kerékpárt, csupán nem 6km/h-val mész felfele, hanem 25km/h-val. Ez az, amitől szinte leírhatatlan érzés ezzel a Fatbike-kal menni, ugyanis nem volt akadály, amin a bringa ne ment volna át.


 
K ikapcsolva a motoros rásegítést, már nem annyira vidám a helyzet felfelé, de meglepően könnyű még így is tekerni a bringát ahhoz képest, hogy egy 22,5kg-os vas van alattunk. Sík úton pedig teljesen kellemesen lehet vele tekerni, ha valaki csak úgy cirkálni szeretne vele a városban. Természetesen a motoros rásegítéssel gyakorlatilag kilő az ember a lámpáknál, de 25km/h-nál már semmit sem segít a motor. Onnantól magunknak kell cipelnünk a bringa súlyát.

Lefelé sem kell szégyenkeznie a bringának, hiszen a tapadása miatt olyan dolgokat is bevállaltam vele, ami azelőtt erős félelmet keltett bennem. A bringa a széles és egyben hatalmas kerekei ellenére igen jól fordult, nagyon jól manőverezhető. A nagy sár miatt néha-néha még a szemüvegre is felverte a sarat, de kit izgat, ilyen boldog még sosem voltam egy saras biciklizés közben.

Aki használt már Fatbike-ot vagy csak kipróbálta, meglepődhetett mennyire könnyű volt hajtani nagy termete ellenére. Jelen esetben a Cube Nutrail Hybrid 500 olyan pluszt tud még nyújtani, amit az ember álmában sem gondolt volna.

Összefoglalva a Cube Nutrail Hybrid 500 egy igazi élménygép. Nem azoknak készült, akik verseny szinten akarnak tekerni. Ez a kerékpár azoknak készült, akik terepen szeretnének menni, közben mozogni, és élvezni a kerékpározás minden előnyét és szépségét. Az egyetlen dolog, amiért nem fog minden sarkon szemben jönni velünk ez a kerékpár, az az ára: 1 239 990 millió forintot kellene leszurkolnunk érte, de így az élmény után, én azt mondom, minden egyes forintját megéri.
Hogy mekkora örömöt okoz? A boltba visszaérve a kolléganő a következő mondattal fogadott: „Tiszta sáros a fogad.” :)
Nos, tényleg sokat vigyoroghattam bringázás közben! :)

Technikai specifikáció:
• VÁZ: Aluminium Superlite, Double Butted, Fat Ready, Disc Only
• SZÍN: black´n´green
• MÉRET: 17", 19", 21"
• VILLA: Rock Shox Bluto RL SA, PopLoc, 100mm
• KORMÁNYCSAPÁGY: FSA 1.5E ZS, Tapered, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56mm)
• STUCNI: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
• KORMÁNY: CUBE Rise Trail Bar Pro, 740mm
• MARKOLAT: CUBE Race Grip, 1-Clamp
• HÁTSÓ VÁLTÓ: Shimano XT, RD-M8000-GS, ShadowPlus, 11-Speed
• VÁLTÓKAR: Shimano XT SL-M8000
• FÉKRENDSZER: Magura MT5, Hydr. Disc Brake (180/180)
• HAJTÓKAR: CUBE Fat Crank, 15T
• FOGASKOSZORÚ: Shimano CS-M8000, 11-42
• LÁNC: KMC X11e
• KERÉKSZETT: Answer Fat Atac, 80SL, HR 12x177mm, VR 15x150mm
• KÜLSŐ: Schwalbe Jumbo Jim, Kevlar, 4,0"
• NYEREG: Selle Italia SC1
• NYEREGCSŐ: CUBE 120mm Adjustable Seatpost, Handlebar Lever, Internal Cable Routing, 31.6x420mm
• NYEREGSZORÍTÓ: CUBE Varioclose, 34.9mm
• MOTOR: Bosch Drive Unit Performance CX (75Nm) Cruise (250 Watt)
• AKKUMULÁTOR: Bosch Power Pack 500
• KIJELZŐ: Bosch Intuvia
• TÖMEG: 22.05 kg

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.