Ha számodra teljesen új dolog a pedelec kerékpár, akkor ebben a cikkükben egy részletes ismertetőt olvashatsz róla. (Ha elolvastad, vagy ismered a pedelec rendszereket, akkor olvass tovább.).
Az S-pedelec kerékpárok a normál pedelec kerékpárokhoz képest abban különböznek, hogy míg a pedelec kerékpárok a törvényi előírásoknak megfelelően 25 km/h-nál abbahagyják a rásegítést, addig az S-pedelec kerékpárok ezt 45 km/h-nál teszik. Ebből adódóan, ez a kerékpár a KRESZ előírása szerint már segédmotorkerékpárnak minősül. Ez persze senkit se tévesszen meg, ugyanúgy kell hajtani, mint a „hagyományos” pedelec kerékpárt, és ugyanúgy el is lehet vele fáradni.
Természetesen kapunk a kerékpárhoz visszapillantó tükröt, kitámasztót és az első villára felragasztható sárga prizmákat. Ezt döntse el a tulajdonos, hogy használja vagy sem. Ami a legfurább, az mégis a rendszámtartó tábla a kerékpáron. Ami pedig még viccesebb az, hogy külön világítás van rá! :) Mivel a Magyarországon a segéd motorkerékpárokra nem kötelező még a rendszám, így szabadfelhasználásban bármilyen matricát is felragaszthatunk rá, ha szeretnénk viccessé tenni SUV-unkat.
Mivel segédmotorkerékpár, így ha be szeretnénk tartani a KRESZ-t bizony kötelező lesz a fejvédő használata. De reméljük, nem csak ilyen kerékpárokon használtok fejvédőt! :)
Hosszabb tapasztalatok:
Idővel minden pedelec tulajdonos leszokik arról, hogy magas rásegítéssel használja a kerékpárt. És innentől válik izgalmassá a Cube SUV 45. Jelen esetben pl. mi gyakran járunk ki a Csepel Művek gyárterületére. Innen a XIII. kerületből kocsival napközben a csúcsforgalomban durván átlagban 40-45 percet vesz igénybe. A SUV-al mindez 38 perc volt. Ami ebben a legjobb, hogy mindezt nem idegeskedve az autókormány mögött, hanem tekerve, sportosan, elkerülve a dugókat. Persze szokni kell, hogy a legtöbb kerékpáros jóval lassabb lesz tőlünk, így gyakorlatilag mindenkit csak előzgetnünk kell, de még így is gyorsabbak tudunk lenni, mint az autó.
Aki munkába szeretne járni és nincs ideje sportolni, annak egy álom válhat valóra. Persze sokan mondhatnák, hogy hagyományos kerékpárral is lehet munkába járni, de közbeszólhat a távolság, a rendelkezésre álló idő, és a munkahelyi körülmények, ha pl. nem megoldott a zuhanyzás lehetősége.
Az akkumulátor Eco módban, ami már így is elég jó, segítség körülbelül 130 km megtételére elegendő síkon. Ez becsült mérték, ebbe nagyon beleszólhatnak a domborzati viszonyok, de egy ilyen XIII. kerület - Csepel kört minimum kétszer meg lehet tenni a SUV-val Tour módban. Ha nincs annyi lámpa, mert esetleg vidékről járunk be dolgozni, ez a kilométerszám még több is lehet akár.
Ha pedig nem országúton szerettem volna használni a kerékpárt, akkor bizony egy külsőcsere után tökéletes terepezésre is. (Természetesen nem downhill vagy enduro használatra gondolok). Többször mentem vele hegyet mászni, Szentendréről Dömösre, az erdőn át. Ennek ellenére a kerékpár mind a mai napig tökéletesen üzemel, nem rázza szét a terep, nem tört el egy alkatrésze sem, kifogástalanul, teszi a dolgát. A fékek kellően erősek egy tartós lejtőzéshez, a világítás még erdőben is tökéletesen megállja a helyét, a Shimano XT felszereltség tökéletesen vált hegymenetben is. Szédítő gyorsasággal lehet menni az erdőben, akár felfele, mint egy crossmotorral, azzal a különbséggel, hogy legálisan vagyunk az erdőben, és a csöndes motornak köszönhetően nem verjük fel az erdő nyugalmát. Ami pedig meglepett, hogy a Bosch Nyon kijelzője GPS módban ismeri az erdei utakat is. Így akár navigálva is mehetünk az erdőben!
Gyakorlatilag szabadon választható mikor, hova milyen terepviszonyok mellett szeretnénk használni a bicajt, az útitársak mindegy milyen kondicíóban vannak, gombnyomásra lehet alkalmazkodni hozzájuk, ha pedig egyedül teker az ember, akkor saját maga döntheti el, mennyire siet a kiválasztott helyszínre.
Hogy kinek ajánljuk a kerékpárt?
Élsportolók, mániákus hegymenetes kerékpárosok ördögöt kiabálnak a pedelec kerékpárra, annak ellenére, hogy akár egy edzést is le lehet folytatni egy ilyen kerékpárral. Ennek ellenére, ha csak egy kicsi szikra is van bennünk, hogy kerékpárra üljünk, akkor egy ilyen kerékpártól egyenesen imádni fogjuk a bicajozást. Olyan élményekkel lehetünk gazdagabbak általa, amiben lehet soha nem volt részünk a rásegítésnek köszönhetően.
Az egyetlen tényező, ami visszatarthat minket, az a kerékpár ára. A Cube SUV 45 2016-os modelljének az ajánlott fogyasztói ára 1 399 990 forint. Ezt sajnos sokan még nem engedhetik meg maguknak, annak ellenére, hogy részletre is lehet vásárolni. A cégvezetőknek lehet apró öröm, hogy lízingelhető a kerékpár, így tudnak egy kicsit spórolni. Aki viszont sportolni szeretne, és igazán élvezni a kerékpározás élményét, és megengedheti magának, annak csakis ajánlani tudom a Cube SUV 45-öt.
Én sosem éreztem magam még ilyen szabadnak, mint ezen a kerékpáron ülve. Ha szeretnéd te is kipróbálni milyen élmény egy ilyen pedelec kerékpár, nálunk tesztelheted a raktáron lévő pedelec kerékpárokat is.
2 Comments
Nagyon jó cikk, tényleg ! Jól összefoglal mindent és hogy még terepre is bevittétek, az különösen tetszett.
DE !
Ha még egyszer azt olvasom egy pedelec-es cikkben, hogy még csak érintőlegesen is szóba hozzák a KOM-okat, akkor aztán kifordulok magamból !!! És nem csak az én értékrendemet háborítja föl, kb minden haverom ugyan így vélekedik. Volt ebből már egy-két nagy csörte a Facebook-on, nem mondok neveket.
A KOM-okat ÖNERŐBŐL tekerve, edzésmunkával, izzadtsággal hozzák létre. Ha ezt bármiképpen elkezditek – még ha érintőlegesen is – hasonlítgatni egy olyan tekeréshez, amikor alattad egy több száz wattos rásegítés dolgozik, az minimum pofátlanság de inkább a szánalmas kategória. Teljes szembeköpése az egyéni teljesítmény tiszteletének. Egy rendes bringás ilyet nem tesz.
Továbbra is maradok hű olvasótok. Még sok ilyen jó cikket !
(és néha vásárlótok 🙂
G
Szia Gábor!
Köszönjük a kommentet.
A Strava-s KOM-ot amiről a cikkben is szó van azt Ariel országútijával mértük. A SUV-ot sosem kötöttük Strava-ra hiszen a Nyon kijelző miatt gyakorlatilag felesleges használni a Strava-t.
Egyetértünk veled abban, hogy nem túl etikus egy Ebike-al mérni a KOM-ot, hiszen ez csalás. Sajnos csalók mindig is lesznek. Viszont, aki Ebike-al szeretne Strava-zni, annak lehetősége van bejelölni, hogy Ebike-al ment, így a Strava figyelmen kívül hagyja a teljesítményt a KOM-hoz.
Üdv.
Kornél