Ügyeljünk arra, hogy a lámpákból az elemeket vegyük ki, vagy ha belső akkumlátoros a lámpánk, akkor vegyük le a kerékpárról, és száraz helyen tartsuk feltöltött állapotban.
Ha lehetőségünk van száraz helyen tárolni a bringánkat, érdemes elrakás előtt (vagy akár közben) egy szakszervizben átnézetni, ha szükséges a forgó alkatrészeket kenni. Ha tavasszal tesszük ezt meg, amikor eljött a jó idő, a legtöbb kerékpárszervizben teljesen le vannak terhelve a szerelők, így elképzelhető, hogy nagyon sokat kell várnunk, míg elkészül a kerékpárunk. Ez pedig mikor süt a nap, és mennénk bringázni, frusztráló tud lenni. :) Ha nem tudjuk száraz helyen tárolni a kerékpárunkat, a szezon kezdetekor érdemes a szervizekben időpontot foglalni előre.
Ha magad is el tudsz végezni a kerékpárodon egy karbantartást, akkor a megfelelő szerszámok birtokában, bátran nekiláthatsz. Ha mégsem szeretnél ezzel vesződni, és inkább szervizbe vinnéd a bringád, itt megnézheted összegszerűen mire számíthatsz.
Akik télen sem adják fel a küzdelmet és hidegben is kitartanak a bringás sport szépségénél, azok tapasztalhatták, hogy a téli bringázás egy kicsit több odafigyelést követel mind a közlekedésben, mind a karbantartásban.
A Legfontosabb, öltözzünk rétegesen!
Fontos, hogy a menetszél miatt, még ha fejvédőt is használunk, mindenképpen vegyünk alá megfelelő sapkát (pl. ilyet), ami szélálló, és a fülünket is borítja. A kötött sapkák nem alkalmasak erre! A térdnél, és egyéb hajlatoknál, ugyanúgy használjuk azokat a ruházatokat, amik nem engedik át a menetszelet. Használjunk sálat, vagy olyan ruházatot, ami teljesen elfedi a nyakunkat, hiszen így könnyebben fázhatunk meg. Nagyon fontos a végtagjaink védelme, ezért az adott hőmérséklethez megfelelő kesztyűt, cipőt válasszunk. Lábunk védelmére, ha esetleg esős, havas az időjárás, használhatunk kamáslit is. Márkás Gore-tex cipőknél már megoldott a vízállóság (pl.ennél).
Közlekedésnél ügyeljünk arra, hogy télen általában nedvesek az utak, így a féktávunk és a tapadásunk sem ugyanaz mint máskor. Figyeljünk arra is, hogy télen hosszabbak a sötét időszakok, ezért mindig legyen nálunk a lámpánk, és lehetőség szerint mindig legyen tartalék elemünk, vagy minden esetben fel legyen töltve a lámpák akkumlátorai.
A tél kegyetlen gyilkos tud lenni a kerékpárra, ha nem tartjuk karban. Ezért télen fokozottan ügyeljünk a karbantartásra. A nedvesebb időjárás miatt, könnyebben rozsdásodhatnak az alkatrészek, különösen ha sózzák az utakat, a havazás miatt. A kegyetlen mínuszok a gumitömítéseknek sem kedveznek annyira. (teleszkóp, olajos tárcsafékek)
Amit ilyenkor tehetünk az, hogy sűrűbben takarítjuk a kerékpárunkat. Ha télen is aktívan és sokat használjuk a kerékpárunkat, akkor sok esetben akár a tél előtt, és a tél után is egy "nagygenerált" lenne illendő végezni a kerékpáron. Minden esetben tartsuk a láncot kenve, figyeljünk rá sűrűbben, hiszen a nedvesség hamar lemossa róla a kenést. Kaphatóak olyan lánckenőanyagok, amik jobban tűrik a nedvességet, (pl. a Motorex) de mindig tartsuk tisztán a hajtást, hiszen a hó, sár, könnyen gátolhatja az alkatrészek szabad mozgását.
Mindig ellenőrizzük a hajtást! A láncot, a fogsorokat, a váltóban a görgőket. Sok kerékpárnál gondot jelenthet, hogy a bowdenházba is "bevándorol" a kosz, így előfordulhat, hogy a fékek, és a váltók is nehezebben használhatóak.
Mindenképpen egy hosszú téli használat után, szintén érdemes szakszervizbe elvinni a kerékpárt egy "nagygenerálra", hiszen a sok koszt, ami lerakodik a csapágyakhoz ki kell tisztítani és újra kell kenni friss kenőanyaggal. Szintén fontos, hogy a tavaszi szezon elején a szervizek teljesen le vannak terhelve, így nem győzzük hangsúlyozni mennyire fontos időben foglalni időpontot!